sexta-feira, 20 de junho de 2014

דעם טראָן פון גאָט. יוסף פון מצרים. אמת ליבע. ווער ווינס די חיהדעם טראָן פון גאָט. יוסף פון מצרים. אמת ליבע. ווער ווינס די חיה

דעם טראָן פון גאָט. יוסף פון מצרים. אמת ליבע. ווער ווינס די חיה

ווי איז דער טראָן פון גאָט

נאָך די זאכן איך געקוקט, און זע, ניט בלויז אין הימל אַ עפענען טיר ווי דער ערשטער קול וואָס איך געהערט איז געווען ווי אַ טרומייט גערעדט מיט מיר, און געזאגט, קומען אַרויף אהער, און איך וועט ווייַזן איר וואָס מוזן נעמען אָרט נאָך דעם.
גלייך איך איז געווען אין די גייסט, און זע, אַ טראָן שטעלן אין הימל, און איינער געזעסן אויף דעם שטול;
און אויב איר טראַכטן אַז דעם באַשטעטיקן איז ענלעך אין אויסזען צו דזשאַספּער און קאַרנעליאַן, און אַרום דעם טראָן עס איז אַ רעגנבויגן ווי אַ שמאַראַגד אין אויסזען.
אַרום דעם טראָן זענען פיר און צוואנציק טראנען, און סיטאַד אויף זיי פיר און צוואנציק זקנים דרעסט אין ווייַס אויף זייער קעפ זענען קרוינען פון גאָלד.
דעם טראָן פּראַסידאַד בליצן און קולות און דונערן, און איידער די טראָן ברענען זיבן פלאַמינג טאָרטשיז, וואָס זענען די זיבן גייסטער פון גאָט.
איידער די טראָן עס איז געווען אַ ים פון גלאז ווי אַנטו קריסטאַל, און אויך אין די צווישן פון די טראָן און אַרום דעם טראָן, זענען פיר בהמות פול פון אויגן פריער און הינטער.
דער ערשטער לעבעדיק באַשעפעניש איז געווען ווי אַ לייב, די צווייט ווי אַ קאַלב, די דריט האט אַ פּנים ווי אַ מענטש, און דער פערט לעבעדיק באַשעפעניש איז געווען ווי אַ יגאַל ווען איר ניטאָ פליענדיק.
און די פיר לעבעדיק באשעפענישן, יעדער בעת זעקס פליגל ריספּעקטיוולי, זענען פול פון אויגן אַרום און ין; האָבן קיין מנוחה טאָג אדער נאַכט, און געזאגט, הייליק, הייליק, הייליק איז די האר גאָט אלמעכטיקער, וואס איז געווען, וואס איז און וואס איז צו קומען.
ווען די לעבעדיק באשעפענישן געבן כבוד, כּבֿוד און טהאַנקסגיווינג צו אים וואס זיצט אויף דעם שטול, וואס ליוועטה פֿאַר אלץ און אלץ,
די פיר און צוואנציק זקנים וועט פאַלן אַראָפּ פאר אים וואס זיצט אויף דעם שטול און דינען אים וואס לעבן פֿאַר אלץ און אלץ, און וואַרפן זייער קרוינען פאר דעם שטול, און געזאגט:
איר זענען ווערט, אונדזער האר און גאָט, צו באַקומען כבוד און כּבֿוד און מאַכט, פֿאַר איר באשאפן אַלע זאכן, און פֿאַר דייַנע פאַרגעניגן זיי זענען און זענען באשאפן.

וואָס איז אמת ליבע

און איך וועט ווייַזן איר אַ נאָך מער ויסגעצייכנט וועג.
כאָטש איך רעדן מיט די לשונות פון מענטשן און פון מלאכים, אָבער האָבן ניט ליבע, איך בין ווערן ווי סאַונדינג מעש, אָדער ווי אַ טינגקאַלינג סימבאַל.
און כאָטש איך האָבן די טאַלאַנט פון נבואה, און פֿאַרשטיין אַלע סודות און אַלע וויסן; כאָטש איך האָבן אַלע אמונה, ווי צו באַזייַטיקן בערג, אָבער האָבן ניט ליבע, איך בין גאָרנישט.
און כאָטש איך באַלוינען אַלע מיין פארמעגן צו קאָרמען די אָרעם, און נאָך געבן מיין גוף צו זיין פארברענט, אָבער האָבן ניט ליבע, איך געווינען גאָרנישט.
ליבע איז געדולדיק, איז מין, ליבע איז ניט ייפערטזיכטיק, ניט ופאַנאַ, איז ניט פּאַפט אַרויף,
נישט ביכייוו זיך אַנסימלי, ניט זוכן זייער אינטערעסן, טוט ניט באַרימערייַ, טהינקעטה קיין בייז;
טוט ניט פרייען אין רשעות, אָבער וועלקאַמז דער אמת;
אלע צאָרעס, שטענדיק טראַסץ, שטענדיק האפענונגען, שטענדיק פּערסעווערעס.
ליבע קיינמאָל פיילז; אבער ווו עס זענען פּראָפעסיעס, זיי וועלן אויפהערן; צי עס זיין לשונות, זיי וועט אויפהערן; צי עס איז וויסן, עס וועט פאָרן;
מיר וויסן אין טייל און מיר נביאות אין טייל.
דאך ווען אַז וואָס איז גאנץ אַזוי וואָס איז אין טייל וועט זיין געטאן אַוועק.
ווען איך איז געווען אַ קינד, איך ספּייק ווי אַ קינד, איך פארשטאנען ווי אַ קינד, איך געדאַנק ווי אַ קינד; ווען איך געווארן אַ מענטש, איך האט די זייער זאכן יינגל.
פֿאַר איצט מיר זען אין אַ שפּיגל דימלי, אָבער דעמאָלט פּנים צו פּנים; איצט איך וויסן אין טייל, דעמאָלט איך וועט וויסן ווי אויך איך בין באקאנט.
איצט דעריבער בלייַבן אמונה, האָפן און ליבע, די דרייַ: אָבער די גרעסטע פון ​​די איז ליבע.

יוסף ס חלום

יוסף געחלומט אַ חלום, און דערציילט עס צו זייַנע ברידער; און זיי געהאסט אים אפילו מער.
דעריבער האט געזאגט צו זיי: איך בעט אייך, הערן דעם חלום איך האט: אַטáוואַמאָס שעאַוועס אין די פעלד, און, אט, מיין סנאָפּ אויפגעשטאנען און אויך געשטאנען אַפּרייט; און דיין שיווז סעראַונדיד עס און באָוד אַראָפּ צו מיין.
אַזוי זייַנע ברידער צו אים געזאָגט: קיניגן טאַקע וועגן אונדז? ווי וועגן מיר טאַקע הערשן איבער? און מיט אַזוי פיל מער געהאסט אים ווייַל פון זיין חלומות און זיין ווערטער.
האט נאָך אנדערן חלום, און ער האָט געזאָגט צו זייַנע ברידער, און געזאגט: איך געחלומט אויך אַז די זון, לבנה און עלף שטערן באָוד אַראָפּ צו מיר.

יוסף ינטערפּראַץ פַּרעהן חלומות

צוויי פול יאָרן פעראָו האט אַ חלום. עס סימד ער געפינען זיך שטייענדיק בייַ די נייל.
טייַך רויז זיבן גליטשיק און פעט קאַוז, און זיי גרייזד אין די זומפּ גראָז.
נאָך זיי זענען אַרויף די טייַך זיבן אנדערע קאַוז, מיעס דערזען, און דאַר; און פארשטאפט בייַ די ערשטער, אויף די וואָטערפראַנט.
די מיעס און דין קאַוז געגעסן אַרויף די זיבן גליטשיק און פעט. דעמאָלט פעראָו וואָוק אַרויף.
געמאכט שלאָפן געחלומט ווידער: בייַ איינער רוט געקומען אויס זיבן פול אויערן און גוט.
און נאָך זיי זענען געבוירן זיבן פאַרדאַרט אויערן, פּאַרטשט מיט די מזרח ווינט.
די פאַרדאַרט אויערן דיוואַוערד די זיבן ריי און פול אויערן. פעראָו אויפגעוועקט, אַרויס דעם אַ חלום.
אין דער מאָרגן, אויב ער געפונען איר אויפגערודערט מיינונג, ער געשיקט פֿאַר אַלע די מאַדזשישאַנז פון מצרים און אַלע זייַן קלוג מענטשן, און דערציילט זיי די חלום; אבער עס איז געווען קיינער וואס קען טייַטשן זיי.
דעמאָלט האָט פַּרעה געזאָגט צו די ראשי באַטלער: איך געדענקען מיין עבירות הייַנט.
פעראָו איז געווען ווראָטה מיט זיין קנעכט, און שטעלן מיר אין קעסטקינד אין די הויז פון דער קאַפּיטאַן פון די היטן, מיר און די ראשי בעקער,
מיר האט אַ חלום דער זעלביקער נאַכט, ער און איך: מיר חלום, און יעדער חלום מיט זייַן אייגן טייַטש.
ער איז געווען מיט אונדז אַ יונג העברעיש, דינסט צו דער קאַפּיטאַן פון די היטן; מיר דערציילט אים אונדזער חלומות, און ער ינטערפּראַטאַד צו זיי, יעדער מענטש לויט צו זיין חלום.
און ווי ינטערפּראַטאַד צו אונדז, אַזוי עס איז וועגן: איך איז געווען געזונט צו מיין אָפיס, די אנדערע איז געווען כאַנגד.
דעמאָלט פעראָו געשיקט און גערופן יוסף, און זיי געבראכט אים כייסטאַלי אויס פון די דאַנדזשאַן; ער שייווד, פארענדערט קליידער, און געגאנגען צו ווייַזן זיך אַנטו פעראָו.
ער האט געזאגט: איך געהאט אַ חלום, און קיין איינער קענען טייַטשן. איך געהערט, כאָטש, וועגן איר אַז ווען איר הערן אַ חלום איר קענען טייַטשן עס.
ער האט געזאגט צו אים: עס איז ניט אין מיר; אָבער גאָט וועט געבן פעראָו אַ גינציק ענטפער....
אַזוי יוסף געענטפערט: דער חלום פֿון פַּרעהן איז בלויז איינער; גאָט האט געוויזן פעראָו וואָס ער איז וועגן צו טאָן.
די זיבן גוט קאַוז זענען זיבן יאר; די זיבן גוט קעפ פון קערל זענען זיבן יאר: דער חלום איז איין.
די זיבן דאַר און מיעס קאַוז אַז געקומען אַרויף נאָך דער ערשטער, וועט זיין זיבן יאָרן און די זיבן אויערן, פאַרדאַרט און סקאָרטשעד דורך די מזרח ווינט וועט זיין זיבן יאָרן פון הונגער.
דעם איז דער וואָרט, ווי איך געזאגט צו פַּרעהן: גאָט האט געוויזן פעראָו וואָס ער איז וועגן צו טאָן.
זע קומען זיבן יאר פון גרויס שעפע איבער אַלע די לאַנד פון מצרים.
וועט זיין נאכגעגאנגען דורך זיבן יאר פון הונגער, און אַלע די שעפע וועט זיין פארגעסן אין דעם לאַנד פון מצרים, און דער הונגער וועט פאַרנוצן די לאַנד;
עס וועט ניט זיין דערמאנט שעפע אין די לאַנד, אין מיינונג פון די הונגער ווייַטערדיק, פֿאַר עס וועט זיין זייער שווערע.
דער חלום פֿון פַּרעהן איז דופּליסיטאָוס ווייַל די זאַך איז געגרינדעט דורך גאָט, און גאָט וועט באַלד ברענגען עס צו פאָרן....
פַּרעה געזאָגט צו זיין הויפטללט: קענען מיר געפינען אפֿשר מענטש ווי דעם, אין וואָס עס איז דער גייסט פון גאָט?
זינט גאָט האט געוויזן איר אַלע דעם, עס איז גאָרניט אַזוי דיסקריט און קלוג ווי דו: דערנאך פַּרעה געזאָגט צו יוסף.
אַדמיניסטראַרáס מיין הויז, און צו דייַנע וואָרט פאָלגן אַלע מיין מענטשן: בלויז אין דעם טראָן וועל איך זייַן גרעסער ווי דו.
און פַּרעה געזאָגט אַנטו יוסף, זע, איך מאַכן איר אויטאָריטעט איבער אַלע די לאַנד פון מצרים.
דעמאָלט פעראָו גענומען זיין סיגנעט רינג פֿון דער האַנט און לייגן עס אויף יוסף ס האַנט, אמונה איר ווערינג קליידער פון פייַן לתונט און לייגן זיין האַלדז אַ גאָלד האַלדזבאַנד.

משיח די געווינער פון די חיה און די פאַלש נביא

איך געזען הימל געעפנט, און זע אַ ווייַס פערד. זייַן רידער איז גערופן געטריי און אמת, און אין גערעכטיקייט משפט און מאכט מלחמה.
זיין אויגן זענען אַ פלאַם פון פייַער; אויף זיין קאָפּ זענען געווען פילע קרוינען; האט אַ נאָמען געשריבן אַז קיין איינער ווייסט אָבער ער זיך.
איז אנגעטאן מיט אַ קיטל דיפּט אין בלוט, און זיין נאָמען איז גערופן די וואָרט פון גאָט.
און אויס פון זיין מויל גאָעטה אַ שאַרף שווערד, אַז מיט אים ער זאָל שלאגן די אומות; און ער וועט הערשן זיי מיט אַ פּרעסן רוט, און פּערסאַנאַלי טרעדז די ווינעפּרעסס פון די פיערסענעסס און צארן פון אלמעכטיקער גאָט.
ער האט אויף זיין קיטל און אויף זיין דיך אַ נאָמען געשריבן, מלכים פון מלכים, און האר פון הארן.
דעמאָלט איך געזען אַ מלאך שטייענדיק אין דער זון, און ער געשריגן מיט אַ הויך קול, געזאגט צו אַלע די פייגל פליענדיק דורך די צווישן פון הימל, קום און קלייַבן צוזאַמען פֿאַר די גרויס וועטשערע פון ​​גאָט,
אַז יי זאל עסן די פלייש פון מלכים, די פלייש פון שרים, די פלייש פון גוואַלדיק, די פלייש פון פערד און זייער רידערס, די פלייש פון אַלע, ביידע פֿרייַ און שקלאַף, ביידע קליין און גרויס.
און איך געזען די חיה און די מלכים פון דער ערד, און זייער אַרמיז, אלנגעזאמלט צוזאַמען צו מאַכן מלחמה קעגן אים וואס Sat אויף די פערד, און קעגן זיין אַרמיי.
אבער די בהמה איז גענומען, און מיט אים די פאַלש נביא וואס געארבעט וואונדער אין זיין פנים, ער פארפירט זיי, וואס האט באקומען די מארק פון דער חיה, און זיי אַז געדינט זיין בילד. די ביידע זענען געשטאַלט לעבעדיק אין אַ אָזערע פון ​​פייַער ברענען מיט שוועבל.
די מנוחה זענען געהרגעט מיט דער שווערד וואָס פּראַסידאַד פון די מויל פון אים וואס Sat אויף די פערד. און אַלע די פייגל גאָרגעד מיט זייער פלייש.



פֿאַר גאָט אַזוי ליב געהאט די וועלט אַז ער האט זיין בלויז זון אַזוי אַז ווער גלויבט אין אים וועט ניט אומקומען אָבער האָבן אייביק לעבן.
פֿאַר גאָט געשיקט ניט זיין זון אין דער וועלט צו פאַרשילטן די וועלט אָבער אַז די וועלט זאל ווערן דורך אים.
ווער גלויבט אין אים איז ניט געמשפט; ער אַז בעליעוועטה ניט איז פארמשפט שוין, ווייַל ער האַטה ניט געגלויבט אין די נאָמען פון די בלויז געבוירן זון פון גאָט.
דעם איז דער משפט, אַז ליכט איז קומען אין דער וועלט, און מענטשן ליב געהאט פינצטערניש אלא ווי ליכט; ווייַל זייער מעשים זענען בייז.
פֿאַר יעדער איינער אַז דאָעטה בייז האַטעטה די ליכט, ניט קאַמיט צו די ליכט, אַזוי ווי ניט צו זיין רעפּראָוועד זיין אַרבעט.
ער אַז דאָעטה אמת קאַמיט צו די ליכט, אַזוי אַז זיין מעשים זאל זיין אנטפלעקט, אַז זיי זענען ראָט אין גאָט.

Nenhum comentário:

Postar um comentário